טיפול בחרדות

מהו תהליך הטיפול בחרדה? ‏

טיפול בחרדות יכול להיות טיפול יעיל להפרעות חרדה. התערבויות רגשיות והתנהגותיות הוכחו כיעילות בעזרה לאנשים להתגבר על פחדיהם. שילוב של תרופות ופסיכותרפיה עשוי להידרש בהתאם לחומרת הפרעת חרדה. יש גישות רבות לטיפול. הם יכולים לנוע מהפסיכואנליטית להתנהגות קוגניטיבית. להלן מספר טכניקות נפוצות לטיפול בחרדה. ‏

הטיפול הראשון בטיפול בחרדה כרוך בדרך כלל בלמידת שיטות הרפיה, מה שיכול לעזור לך להפחית את התגובות הפיזיות שלך לפחדים ולדאגות שלך. המטפל יכול גם ללמד אותך כיצד ליצור רשימה של דברים ספציפיים המעוררים את דאגותיך. פעולות אלה צריכות להיות ממוקדות וברורות. רמת החרדה שלך תרד בהדרגה ככל שתמשיך לתרגל את הטכניקות האלה. זה יכול להיות חלק חיוני בתהליך הריפוי. חשוב שתהיה מחויב לתהליך הטיפול. ללא טיפול, זה יכול להיות מאוד קשה להפסיק.

סוג הטיפול השני מתמקד במערכת היחסים ובתפקידים החברתיים בחייך. בשיטה זו, אתה והמטפל שלך תחקרו את הדרכים שבהן אתם מתמודדים עם חרדה וכיצד אתם קשורים לאחרים. תוכל ללמוד דרכים בריאות לבטא את רגשותיך ולשפר את יחסיך עם הסובבים אותך. שיטות אלו מועילות במיוחד עבור הסובלים מדיכאון חמור או SAD. אם אתה רוצה להרגיש טוב יותר, זה חשוב למצוא את האחד הנכון בשבילך.

מה חשוב לזכור לגבי טיפול בחרדות?

טיפול בחרדה מחליף מחשבות שליליות או לא ־ הגיוניות במחשבות מציאותיות ומועילות. טכניקה זו יכולה לעזור לך לשנות את הדרך בה אתה חושב שגורמת לחרדה. זה יכול להיות יעיל מאוד לאנשים הסובלים מהתקפי חרדה, פוביה חברתית או הפרעות חרדה אחרות. טיפול בחרדה נועד לגרום למטופלים להיות מודעים יותר לרגשות שלהם ולעזור להם להתמודד איתם. חשוב להכיר בדאגות שלך ולהתחיל לשנות אותן.

טיפול התנהגותי דיאלקטי דומה בתפיסה לטיפול פסיכודינמי, אך הוא מתמקד בהשקפה ההפוכה. טכניקה זו מלמדת את הלקוח לקבל את פחדיהם ולשנות אותם באופן פעיל. בנוסף לכך, המטפל עוזר למטופל לפתח רשימה של מחשבות אובייקטיביות ספציפיות. רשימה זו צריכה להיות ספציפית ויש לה מטרה. זה יכול להיות קשה לשנות את דעתך. מטרת הטיפול היא לעזור לך להגשים את מטרותיך. זה חיוני לזהות את הנפצים שגורמים לחרדה שלך כך שאתה יכול לעשות את הבחירות הנכונות.

טיפול בחרדה עשוי לכלול תרופות המפחיתות את התסמינים, אבל הוא לא מתייחס לגורם הבסיסי. למרות שזה יכול להיות קשה, היתרונות ארוכי הטווח של טיפול אפשריים. טיפול בחרדה יעזור לך לזהות גורמים העלולים להוביל לחרדה. המפתח הוא למצוא את שורש הבעיה. רק אז תוכל באמת לחולל שינוי בחייך. יש סוגים רבים של טיפולים.

אף ־ על ־ פי שהתרופות יכולות להועיל בניהול תסמינים של חרדה, אין הן מתייחסות לשורש הבעיה. זו לא תרופה. זה פתרון זמני. טיפול בחרדה יכול לעזור לך להפחית את החרדה אם תעזור לך לזהות את הנפצים. כאשר תלמד לזהות את הנפצים הללו, תשתלט יותר על חייך. דאגות עלולות לגרום לחרדה להשתלט על חייך, והדבר עלול להוביל לדיכאון ולמתח. עם הכלים הנכונים, אתה יכול למנוע מחרדה להשתלט על חייך.

חרדה יכולה להשפיע על חיי היומיום. הרופא ימליץ ככל הנראה על טיפול ותרופות עבור הסובלים מהפרעת חרדה. לפעמים, מטפל יכול לעזור למטופלים להתמודד עם התסמינים שלהם. מטפל טוב יעזור להם להבין את הסיבות לתסמינים שלהם וכיצד להתמודד איתם. כך יהיה הטיפול יעיל להפחתת החרדה ולהגברת חייהם. ‏

טיפול בחרדה הוא דרך יעילה לטפל ברגשות אלה. המטפל שלך יעזור לך לזהות את הנפצים שלך. הטיפול גם יעזור לך להחליף מחשבות שליליות ולא ־ הגיוניות במחשבות חיוביות ומציאותיות יותר. חרדה היא מצב חמור העלול לפגוע קשות באיכות חייך. איש מקצוע יכול לעזור לך למצוא את הטיפול הנכון למצב שלך. למה אתה מחכה? מטפל יכול להקל על חייך ולהפחית את הלחץ שהם גורמים.